Niedawno wprowadzone do zimowego arsenału chlorek magnezu i chlorek wapnia są znacznie wydajniejsze od tradycyjnej soli drogowej (chlorku sodu trzeba na odśnieżenie około 18,3 kg na 100 m2, tymczasem chlorku wapnia czy magnezu możemy użyć tylko 2,5 kg na tej samej powierzchni).
Chlorki magnezu i wapnia w przeciwieństwie do tradycyjnej soli drogowej rozmrażają, odladzają powierzchnię w sposób czynny. Podczas pochłaniania wody nie tylko powodują powstawanie roztworu o znacznie niższej temperaturze zamarzania od wody lecz wydzielają duże ilości ciepła czynnie walczące z pozostałym lodem i śniegiem. Oprócz tego chlorek wapnia i chlorek magnezu są znacznie bezpieczniejsze dla środowiska naturalnego, stosowane są w mniejszych ilościach więc i mniej się ich kumuluje przez zimę w okolicach dróg i chodników. W rolnictwie używane są jako nawozy, nie niszczą trawników i przydrożnej zieleni.
Chlorki wapnia i magnesu w przeciwieństwie do chlorku sodu nie powodują erozji powierzchni na którą są stosowane, nie powodują również korozji metali czyli chronią nasze samochody. Nie widać ich również na naszych butach w formie mało estetycznych białych plam.
Środki te są wykorzystywane do walki z pyłem na drogach gruntowych ścieżkach i pieszych traktach. Można je stosować do wiązania uciążliwego pyłu na ziemnych i szutrowych boiskach, kortach tenisowych czy ujeżdżalniach.